Apteekki taskussa
29.05.2013 09:06 ISTOCK
Kun kuluttajat siirtyvät älypuhelinten ja tablettien käyttäjiksi, myös apteekkien kannattaa miettiä, miten asiakkaita voi palvella parhaalla mahdollisella tavalla mobiilisti.
Mobiililaitteiden yleistyminen on avannut väylän mobiilimarkkinoinnille, jossa asiakkaan puhelimeen tarjotaan tai asiakas itse lataa hyödylliseksi kokemiaan palveluja verkosta. Se voi olla esimerkiksi asiakkaan sijaintiin perustuvan tiedon tarjoamista lähellä olevista palveluista.
Mobiilimarkkinointiin erikoistuneen NearMe-yhtiön toimitusjohtajan Marko Luhtalan mukaan mobiilipalveluiden suunnittelussa kannattaa lähteä liikkeelle apteekin verkkoliikennettä koskevista tilastoista, ja selvittää, kuinka paljon verkkoliikenteestä tulee mobiilin kautta.
Luhtala suosittelee valitsemaan mobiilimarkkinoinnin toteuttamiseen kumppanin, jolta löytyy toimialakokemusta eli apteekkien tapauksessa esimerkiksi vähittäiskaupan alueelta. Hän huomauttaa, että mobiili ei ole enää tekninen haaste, vaan kyse on palvelujen muotoilusta ja asiakkaan ymmärtämisestä.
– Hyvät mobiilisivut eivät ole verkkosivut tungettuna pieneen ruutuun.
ILKKA SALMELA
Aiheesta lisää tällä viikolla ilmestyvässä Apteekkarilehdessä.
Arkisto
Tamiflu ja Relenza tehoavat sikainfluessaan
|
Sähköinen resepti siirtyy syksyyn
|
Lääkkeiden saatavuusongelmat viitehinnan suurin riesa
|
Hinnanlaskuista jo 70 miljoonan lovi liikevaihtoon
|
Lähes joka kolmas vaihtokelpoinen lääke halpeni
|
Hyssälä lupasi turvata pienten apteekkien toiminnnan
|
Lakesin startti siirtymässä marraskuuhun
|
Ruotsi vetää isot särkylääkepakkaukset itsehoidosta
|
Valproaatti voi heikentää syntyvän lapsen älykkyyttä
|
Statiinit pienentävät aivohalvauksen riskiä
|