Apteekki taskussa
29.05.2013 09:06 ISTOCK
Kun kuluttajat siirtyvät älypuhelinten ja tablettien käyttäjiksi, myös apteekkien kannattaa miettiä, miten asiakkaita voi palvella parhaalla mahdollisella tavalla mobiilisti.
Mobiililaitteiden yleistyminen on avannut väylän mobiilimarkkinoinnille, jossa asiakkaan puhelimeen tarjotaan tai asiakas itse lataa hyödylliseksi kokemiaan palveluja verkosta. Se voi olla esimerkiksi asiakkaan sijaintiin perustuvan tiedon tarjoamista lähellä olevista palveluista.
Mobiilimarkkinointiin erikoistuneen NearMe-yhtiön toimitusjohtajan Marko Luhtalan mukaan mobiilipalveluiden suunnittelussa kannattaa lähteä liikkeelle apteekin verkkoliikennettä koskevista tilastoista, ja selvittää, kuinka paljon verkkoliikenteestä tulee mobiilin kautta.
Luhtala suosittelee valitsemaan mobiilimarkkinoinnin toteuttamiseen kumppanin, jolta löytyy toimialakokemusta eli apteekkien tapauksessa esimerkiksi vähittäiskaupan alueelta. Hän huomauttaa, että mobiili ei ole enää tekninen haaste, vaan kyse on palvelujen muotoilusta ja asiakkaan ymmärtämisestä.
– Hyvät mobiilisivut eivät ole verkkosivut tungettuna pieneen ruutuun.
ILKKA SALMELA
Aiheesta lisää tällä viikolla ilmestyvässä Apteekkarilehdessä.
Arkisto
EMA: Fibraatit edelleen käyttökelpoisia
|
GlucaGen lääkepakkaus tarkistettava
|
Liitto: Osteoporoosilääkkeet erityiskorvattaviksi
|
Kalaöljykapselit tehottomia synnytysmasennuksen estossa
|
Lääkeostoja ei saa kytkeä kaupan bonusjärjestelmiin
|
Lihavuus heikentää valtimosuonten toimintaa
|
Ministeri Rehula lämmittelee terveysrahaston kokeilua
|
Suomi sittenkin mukana Pangeassa
|
EMA uudistaa eturistiriitasääntöjään
|
Vaihto-opiskelija tuo vaihtelua
|