Apteekki taskussa
29.05.2013 09:06 ISTOCK
Kun kuluttajat siirtyvät älypuhelinten ja tablettien käyttäjiksi, myös apteekkien kannattaa miettiä, miten asiakkaita voi palvella parhaalla mahdollisella tavalla mobiilisti.
Mobiililaitteiden yleistyminen on avannut väylän mobiilimarkkinoinnille, jossa asiakkaan puhelimeen tarjotaan tai asiakas itse lataa hyödylliseksi kokemiaan palveluja verkosta. Se voi olla esimerkiksi asiakkaan sijaintiin perustuvan tiedon tarjoamista lähellä olevista palveluista.
Mobiilimarkkinointiin erikoistuneen NearMe-yhtiön toimitusjohtajan Marko Luhtalan mukaan mobiilipalveluiden suunnittelussa kannattaa lähteä liikkeelle apteekin verkkoliikennettä koskevista tilastoista, ja selvittää, kuinka paljon verkkoliikenteestä tulee mobiilin kautta.
Luhtala suosittelee valitsemaan mobiilimarkkinoinnin toteuttamiseen kumppanin, jolta löytyy toimialakokemusta eli apteekkien tapauksessa esimerkiksi vähittäiskaupan alueelta. Hän huomauttaa, että mobiili ei ole enää tekninen haaste, vaan kyse on palvelujen muotoilusta ja asiakkaan ymmärtämisestä.
– Hyvät mobiilisivut eivät ole verkkosivut tungettuna pieneen ruutuun.
ILKKA SALMELA
Aiheesta lisää tällä viikolla ilmestyvässä Apteekkarilehdessä.
Arkisto
Generation Green ei selvinnyt finaaliin
|
FIP:ltä apua ja ohjeita pakolaiskriisiin
|
Läpimurto tutkimuksessa: allergiarokote markkinoille 5-10 vuodessa?
|
STM ehdottaa apteekkimaksun korottamista osana lääkesäästöjä
|
FIP käynnistyi Düsseldorfissa
|
Tupakointi mahdollisesti diabeteksen riskitekijä
|
Kananmunat eivät lisää sydänriskejä
|
Viranomaisvalvonta kattaa myös apteekkareiden yhtiöt
|
Kiinnostaako kehitysyhteistyö? Pharmaciens Sans Frontières aloittamassa Suomessa
|
Kirsti Torniaisesta Vuoden Proviisori 2015
|