Apteekki loistaa asiakaspalvelussa
24.01.2011 09:22 JUKKA-PEKKA MOILANEN
Apteekkari Christel Monni-Raasakka palvelee asiakkaitaan Kastellin apteekissa Oulussa.
Suomalaiset ovat tyytyväisimpiä apteekkien palveluun, selviää tuoreesta EPSI Ratingin selvityksestä.
Kuluttajien tyytyväisyys tuotteisiin ja palveluihin laski Suomessa viime vuonna kansainvälisesti eniten, ilmenee tutkimuslaitos EPSI Ratingin selvityksestä, joka kattoi 15 maata.
Apteekit loistivat kuitenkin vertailussa, sillä suomalaiset olivat kaikkien tyytyväisimpiä apteekkien palveluihin. EPSI Ratingin asiakkaiden tyytyväisyyttä kuvaava pisteluku on apteekkipalveluissa 81,4. EPSI:n mukaan yli 80 ylittävä pisteluku kertoo asiakkaiden erittäin voimakkaasta tyytyväisyydestä.
Suomessa eniten kritiikkiä saavat aiempien vuosien tapaan laajakaistapalvelut, niiden pisteluku oli 65,7. Mobiililaajakaistojen osalta luku jäi 64,4 pisteeseen. Alle 65 pistettä on huono ja alle 75 pistettä kohtalainen, keskimääräinen tulos.
Vertailun perusteella Suomen tyytyväisimmät asiakkaat asuvat Orimattilassa, tyytymättömimmät puolestaan Suonenjoella.
Tutkimuksessa mitattiin mielikuvia yrityksistä, tuotteiden ja palvelujen laatua sekä hinta-laatusuhdetta. Vastaajia oli kaikkiaan noin miljoona, joista noin 30 000 Suomessa.
EPSI Rating on tutkimuslaitos, joka on syntynyt EU:n komission aloitteesta. (STT-IK)
Tutustu selvitykseen >
Arkisto
Itsehoitolääkkeiden hinnat lähes ennallaan
|
Liitot: Sairaanhoitajat sopivat apteekkeihin
|
Sopiiko tämä teille?
|
Suomen apteekeissa naapurimaita tyytyväisemmät asiakkaat
|
Lääkäri meni jo, lähteekö seuraavaksi apteekki?
|
Ympäristöajattelu halutaan osaksi koko farmasiaa
|
Terveyspiste lisää kiinnostusta apteekin muihinkin palveluihin
|
Brändi hioo työyhteisön
|
Lääketeollisuus: Itsehoidon lääkkeet jatkossakin vain apteekeista
|
Valvira ja Fimea saman katon alle
|