Apteekki loistaa asiakaspalvelussa
24.01.2011 09:22 JUKKA-PEKKA MOILANEN
Apteekkari Christel Monni-Raasakka palvelee asiakkaitaan Kastellin apteekissa Oulussa.
Suomalaiset ovat tyytyväisimpiä apteekkien palveluun, selviää tuoreesta EPSI Ratingin selvityksestä.
Kuluttajien tyytyväisyys tuotteisiin ja palveluihin laski Suomessa viime vuonna kansainvälisesti eniten, ilmenee tutkimuslaitos EPSI Ratingin selvityksestä, joka kattoi 15 maata.
Apteekit loistivat kuitenkin vertailussa, sillä suomalaiset olivat kaikkien tyytyväisimpiä apteekkien palveluihin. EPSI Ratingin asiakkaiden tyytyväisyyttä kuvaava pisteluku on apteekkipalveluissa 81,4. EPSI:n mukaan yli 80 ylittävä pisteluku kertoo asiakkaiden erittäin voimakkaasta tyytyväisyydestä.
Suomessa eniten kritiikkiä saavat aiempien vuosien tapaan laajakaistapalvelut, niiden pisteluku oli 65,7. Mobiililaajakaistojen osalta luku jäi 64,4 pisteeseen. Alle 65 pistettä on huono ja alle 75 pistettä kohtalainen, keskimääräinen tulos.
Vertailun perusteella Suomen tyytyväisimmät asiakkaat asuvat Orimattilassa, tyytymättömimmät puolestaan Suonenjoella.
Tutkimuksessa mitattiin mielikuvia yrityksistä, tuotteiden ja palvelujen laatua sekä hinta-laatusuhdetta. Vastaajia oli kaikkiaan noin miljoona, joista noin 30 000 Suomessa.
EPSI Rating on tutkimuslaitos, joka on syntynyt EU:n komission aloitteesta. (STT-IK)
Tutustu selvitykseen >
Arkisto
Yksi tarina: Vuosi apteekkarina ja kolme murtoa
|
Vesa Kujala osaa katsoa apteekkialaa ulkopuolisen silmin
|
Punkkitestien tarve kyseenalainen – tässä syy
|
Parempaa lääkehoitoa 75 vuotta täyttäneille
|
Itsehoitolääkkeet vain apteekkimyynnissä useissa Euroopan maissa
|
Mäntylä ja Rehula aloittavat terveys- ja lääkeasioista päättävinä ministereinä
|
Uusi hallitus satsaa lääkehoitojen onnistumiseen
|
Pharmadatan toimitusjohtaja vaihtuu
|
Apteekkari Parkkamäki Diabetesliiton hallitukseen
|
Stumppaus voi nostaa sokereita
|