Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Apteekkariliitossa pukeuduttiin punaiseen

19.04.2013 12:54 ILKKA SALMELA/PHARMAPRESS

,

Apteekkariliiton henkilökunta teki sydänterveyden näkyväksi Pukeudu punaiseen -päivän kunniaksi.

Pukeudu punaiseen -päivällä halutaan lisätä erityisesti naisten tietoisuutta sydänterveydestä ja kannustaa heitä terveisiin elintapoihin. Suomalainen sydänterveys on kehittynyt myönteisesti viime vuosikymmenten aikana, mutta sydän- ja verisuonitaudit ovat edelleen suomalaisten naisten yleisin kuolinsyy.

Tärkeimmät sydäntä ja verisuonistoa suojaavat tekijät ovat tupakoimattomuus, normaalit kolesteroli- ja verenpainearvot, säännöllinen reipas liikunta, maltillisuus alkoholinkäytössä, sekä stressin- ja painonhallinta.

Pukeudu Punaiseen -päivän mallina on Amerikan Sydänjärjestön Wear Red Day. Suomessa Punainen-kampanjaa organisoivat Sydänliitto ja Hengitysliitto.

Tänä vuonna Sydänviikon teemana on Arkisirkus ja kohderyhmänä ovat etenkin lapset ja lapsiperheet.

Tarkoituksena on kannustaa omaksumaan terveelliset elintavat osaksi arkea jo pienestä pitäen. Sydän kiittää terveellisestä ruuasta, liikkumisesta, leikkimisestä, hyvästä hampaiden hoidosta ja riittävästä nukkumisesta.

– Tänä vuonna sydänliitto haluaa erityisesti muistuttaa terveellisen arkiruuan merkityksestä sydänterveydelle. Minäkin haluaisin muistuttaa kaikkia tänään ruokakauppaan suunnistavia Sydänmerkistä. Se auttaa valitsemaan sydämen kannalta paremman vaihtoehdon, kannustaa apteekkien sydänohjelmasta vastaava asiantuntijaproviisori Saija Leikola Suomen Apteekkariliitosta.

Sydänmerkki-tuote on tuoteryhmässään parempi valinta suolan ja sokerin määrän ja rasvan laadun ja määrän suhteen. Sydänmerkki-tuotteita on jo yli 900 ja ne sopivat niin lapsille kuin aikuisillekin.

MINNA SVENSK

Arkisto


Noin 30 miljoonaa rokotettu EU:ssa
07.01.2010 08:11

07.01.2010 08:11


Lonkkamurtumapotilaiden kuolleisuus vähennettävissä
04.01.2010 15:00

04.01.2010 15:00


Apteekeista tukea painonhallintaan
04.01.2010 09:55

04.01.2010 09:55


Viitehintakausia täysi vuosi
04.01.2010 08:43

04.01.2010 08:43


Terveysportin Pharmacan nimi muuttuu
31.12.2009 09:38

31.12.2009 09:38


Yt-neuvottelut nyt MSD:ssä
29.12.2009 10:27

29.12.2009 10:27


Outi Antila STM:n vakuutusosaston päälliköksi
22.12.2009 13:38

22.12.2009 13:38


Vesa Rantahalvari valtiosihteeriksi
22.12.2009 13:36

22.12.2009 13:36


Sodankylän apteekin jouluikkunat tuikkivat terveyttä
22.12.2009 09:50

22.12.2009 09:50


CHMP:n sibutramiiniarvio valmistuu tammikuussa
21.12.2009 16:44

21.12.2009 16:44