Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Apteekkariliitossa pukeuduttiin punaiseen

19.04.2013 12:54 ILKKA SALMELA/PHARMAPRESS

,

Apteekkariliiton henkilökunta teki sydänterveyden näkyväksi Pukeudu punaiseen -päivän kunniaksi.

Pukeudu punaiseen -päivällä halutaan lisätä erityisesti naisten tietoisuutta sydänterveydestä ja kannustaa heitä terveisiin elintapoihin. Suomalainen sydänterveys on kehittynyt myönteisesti viime vuosikymmenten aikana, mutta sydän- ja verisuonitaudit ovat edelleen suomalaisten naisten yleisin kuolinsyy.

Tärkeimmät sydäntä ja verisuonistoa suojaavat tekijät ovat tupakoimattomuus, normaalit kolesteroli- ja verenpainearvot, säännöllinen reipas liikunta, maltillisuus alkoholinkäytössä, sekä stressin- ja painonhallinta.

Pukeudu Punaiseen -päivän mallina on Amerikan Sydänjärjestön Wear Red Day. Suomessa Punainen-kampanjaa organisoivat Sydänliitto ja Hengitysliitto.

Tänä vuonna Sydänviikon teemana on Arkisirkus ja kohderyhmänä ovat etenkin lapset ja lapsiperheet.

Tarkoituksena on kannustaa omaksumaan terveelliset elintavat osaksi arkea jo pienestä pitäen. Sydän kiittää terveellisestä ruuasta, liikkumisesta, leikkimisestä, hyvästä hampaiden hoidosta ja riittävästä nukkumisesta.

– Tänä vuonna sydänliitto haluaa erityisesti muistuttaa terveellisen arkiruuan merkityksestä sydänterveydelle. Minäkin haluaisin muistuttaa kaikkia tänään ruokakauppaan suunnistavia Sydänmerkistä. Se auttaa valitsemaan sydämen kannalta paremman vaihtoehdon, kannustaa apteekkien sydänohjelmasta vastaava asiantuntijaproviisori Saija Leikola Suomen Apteekkariliitosta.

Sydänmerkki-tuote on tuoteryhmässään parempi valinta suolan ja sokerin määrän ja rasvan laadun ja määrän suhteen. Sydänmerkki-tuotteita on jo yli 900 ja ne sopivat niin lapsille kuin aikuisillekin.

MINNA SVENSK

Arkisto


APTEEKKI-brändityön luotsi palkittiin
24.04.2015 11:22 INKERI HALONEN

Palkitut 24.04.2015 11:22 INKERI HALONEN


Apteekkaripäivät käynnistyivät
24.04.2015 10:15 ERJA ELO

Tapahtumat 24.04.2015 10:15 ERJA ELO


Heikki Pälven pitkät kädet
23.04.2015 15:22 ERJA ELO

Uudistuva terveydenhuolto 23.04.2015 15:22 ERJA ELO


Vesa Kujala Apteekkariliiton farmaseuttiseksi johtajaksi
23.04.2015 11:15 ERKKI KOSTIAINEN

Apteekkariliitto 23.04.2015 11:15 ERKKI KOSTIAINEN


Sisäkatto murtui Malmin apteekissa
22.04.2015 17:11

Onnettomuus 22.04.2015 17:11


Apteekkiala ja Lääketeollisuus kannattavat yhteistyön avoimuutta
17.04.2015 10:41 ERJA ELO

Sidosryhmät 17.04.2015 10:41 ERJA ELO


Erikoiskaupan liitto lakkautetaan
16.04.2015 14:37 INKERI HALONEN

Sidosryhmät 16.04.2015 14:37 INKERI HALONEN


NSAID-lääkkeet ehkä riski verenpainepotilaille
16.04.2015 08:36 UUTISPALVELU DUODECIM

Lääkehoito 16.04.2015 08:36 UUTISPALVELU DUODECIM


Hitaasti ja tuella irti tupakasta
15.04.2015 08:34 PIRKKO PAAKKARI, MARJA FORSELL

Itsehoito 15.04.2015 08:34 PIRKKO PAAKKARI, MARJA FORSELL


Pelastaako palvelupiste kyläkauppoja kuolemalta?
14.04.2015 09:43 INKERI HALONEN

Palvelupisteet 14.04.2015 09:43 INKERI HALONEN