Apteekkariliiton Salkku ylivoimaisesti seuratuin media apteekeissa
Apteekkariliitto 09.06.2016 14:00 INKERI HALONEN KATJA LÖSÖNEN
Yli puolet apteekkilaisista seuraa päivittäin Apteekkariliiton ja sen jäsenapteekkien välistä intraa ja yli 70 prosenttia ainakin viikoittain.
Apteekkariliiton ja sen jäsenapteekkien välinen Salkku-intranet tavoittaa apteekin työntekijät eri medioista selvästi parhaiten, selviää SuccessClinicin tuoreesta tutkimuksesta.
Tutkimuksen mukaan Salkkua seuraa päivittäin 52 prosenttia ja viikoittain 20 prosenttia apteekin työntekijöistä.
Seuraavaksi seuratuin media on Farentaverkko, jota seuraa päivittäin 26 prosenttia ja viikoittain 35 prosenttia apteekkilaisista.
Apteekkilaiset pitävät Salkkua myös ylivoimaisesti tärkeimpänä mediana työn kannalta Duodecimin ylläpitämän Terveysportin lisäksi.
Apteekkilaiset hakevat eri verkkosivuilta erityisesti tietoa sairauksista, lääkkeistä ja välineistä sekä uutisia ammattikunnan tapahtumista.
Tutkimuksen mukaan apteekkihenkilökunta seuraa verkkomedioita tiheämmin kuin esimerkiksi lääkärit ja printtimedia on vähitellen väistymässä netin tieltä.
Myös sosiaalisen median rooli on kasvanut apteekkilaisten työssä, ja noin viidennes apteekkilaisista kuuluu johonkin median suljettuun ryhmään.
SuccessClinicin kyselyyn vastasi 285 apteekissa työskentelevää henkilöä maalis-huhtikuun aikana. Tutkimuksessa selvitettiin apteekkialan ammattilaisten suhtautumista medioihin ja eri medioiden käyttöä.
Aiheesta myös
Arkisto
EU-komissio: Lääketoimitusten loppuminen on Kreikan oma ongelma
|
Risikko: Itsehoitolääkkeet pysyvät apteekissa
|
Exforgen korvattavuus jatkuu
|
Lääkärilehti: Miljoonat lääke-eurot valuvat hukkaan
|
Terveydeksi!-lehti piti lukijansa
|
Risikko pyytää Fimealta pikaselvitystä
|
Firmagon erityiskorvattavaksi
|
Asiaton lääkemainonta lisääntyy Ruotsissa
|
Potilasvahinkojen määrä halutaan puolittaa
|
Kodeiini tehoton postoperatiivisen kivun lievittäjä
|