Apteekkari-lehti on tärkeä vaikuttajille ja medialle
Sidosryhmät 28.07.2020 10:22 ERKKI KOSTIAINEN
Apteekkari-lehti ja lehden verkkosivusto Apteekkari.fi ovat kumpikin tärkeitä apteekkitiedon lähteitä niin vaikuttajille kuin toimittajillekin.
Sähköiset kanavat ovat mieluisimpia, mutta myös printti koetaan tärkeäksi.
Apteekkari-lehti ja lehden verkkosivusto Apteekkari.fi ovat tärkeä apteekkitiedon lähde niin vaikuttajille kuin toimittajillekin, ilmenee T-Median alkuvuonna tekemästä kyselystä.
Kyselyyn vastanneista vaikuttajista 66 prosenttia ja toimittajista 83 prosenttia piti näitä erittäin tai melko tärkeinä apteekkitiedon lähteenä.
Mieluisin kanava vaikuttajien keskuudessa on Apteekkari.fi-verkkosivusto, toiseksi mieluisin vaikuttajille ja muille sidosryhmille suunnattu APTEEKKARIextra-uutiskirje ja kolmanneksi mieluisin viisi kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti.
Toimittajien keskuudessa mieluisimmat kanavat ovat kerran viikossa sähköpostiin tuleva Apteekkari.fi-uutiskirje, Apteekkari.fi-verkkosivusto ja painettu lehti. Tässä järjestyksessä.
Sosiaalisen median kanavat Facebook ja Twitter jäävät kanavien mieluisuudessa selvästi näiden jälkeen.
Apteekkari-lehden tärkeyttä apteekkitiedon lähteenä ja sen eri kanavien mieluisuutta selvitettiin osana Apteekkariliiton Luottamus & Maine -sidosryhmätutkimusta, johon vastasi tammi-maaliskuussa satakunta vaikuttajaa ja median edustajaa. Vastaajista lähes joka viides oli kansanedustaja.
Aiheesta myös
Arkisto
Lääkekorvausmenot pysyivät kehyksessä
|
Tutkijat esittävät maksukattojen yhdistämistä
|
Yhä useampi nuori käyttää masennuslääkkeitä
|
Intian lääketehtaiden ympäristöriskeistä nousi kohu
|
Jopa 36 menetti oikeuden terveydenhuollon ammattiin
|
Lääkelaitoksen kampanja palkittiin
|
Lääkekauppa käynnistyi vaisusti
|
Pfizer vähentää 27 työntekijää
|
Lääkevaihto säästänyt jo 400 miljoonaa
|
Meta-analyysi: Sertraliini paras masennuslääke
|