Apteekkari-lehti on tärkeä vaikuttajille ja medialle
Sidosryhmät 28.07.2020 10:22 ERKKI KOSTIAINEN
Apteekkari-lehti ja lehden verkkosivusto Apteekkari.fi ovat kumpikin tärkeitä apteekkitiedon lähteitä niin vaikuttajille kuin toimittajillekin.
Sähköiset kanavat ovat mieluisimpia, mutta myös printti koetaan tärkeäksi.
Apteekkari-lehti ja lehden verkkosivusto Apteekkari.fi ovat tärkeä apteekkitiedon lähde niin vaikuttajille kuin toimittajillekin, ilmenee T-Median alkuvuonna tekemästä kyselystä.
Kyselyyn vastanneista vaikuttajista 66 prosenttia ja toimittajista 83 prosenttia piti näitä erittäin tai melko tärkeinä apteekkitiedon lähteenä.
Mieluisin kanava vaikuttajien keskuudessa on Apteekkari.fi-verkkosivusto, toiseksi mieluisin vaikuttajille ja muille sidosryhmille suunnattu APTEEKKARIextra-uutiskirje ja kolmanneksi mieluisin viisi kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti.
Toimittajien keskuudessa mieluisimmat kanavat ovat kerran viikossa sähköpostiin tuleva Apteekkari.fi-uutiskirje, Apteekkari.fi-verkkosivusto ja painettu lehti. Tässä järjestyksessä.
Sosiaalisen median kanavat Facebook ja Twitter jäävät kanavien mieluisuudessa selvästi näiden jälkeen.
Apteekkari-lehden tärkeyttä apteekkitiedon lähteenä ja sen eri kanavien mieluisuutta selvitettiin osana Apteekkariliiton Luottamus & Maine -sidosryhmätutkimusta, johon vastasi tammi-maaliskuussa satakunta vaikuttajaa ja median edustajaa. Vastaajista lähes joka viides oli kansanedustaja.
Aiheesta myös
Arkisto
Farmasistien pandemiatietoon luotetaan
|
Onnistuminen tiukassa
|
Apteekit sosiaaliseen mediaan
|
Pulmicort Turbuhalerista sittenkin Kela-korvaus
|
Avandian haitat taas puntarissa
|
Risikko: Potilasturvallisuus varmistettava kuljetusalan lakon aikana
|
Kelan puhelinpalvelu palvelunumeroista
|
Itsehoitolääkkeitä noin 6 000 myyntipisteessä Ruotsissa
|
Verotilit käyttöön
|
Terhikki nettiin jo keväällä?
|