Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Apteekit jatkavat Nenäpäivän pääyhteistyökumppanina

Nenäpäivä   21.08.2020 08:13  TOIMITUS Suomen Apteekkariliitto

,

Nenäpäivähahmo värittää Apteekkariliiton jäsenapteekkeja loka-marraskuussa.

Apteekkariliitto jäsenapteekkeineen on toistamiseen mukana Nenäpäivän pääyhteistyökumppanina auttamassa maailman heikoimmassa asemassa olevia lapsia.

Suomen suurin hyväntekeväisyyskampanja Nenäpäivä järjestetään jälleen loka-marraskuussa. Varsinaista Nenäpäivää vietetään perjantaina 13. marraskuuta.

–  On upeaa, että apteekit ovat jälleen mukana Nenäpäivässä, iloitsee Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtaja Riina Paasio.

Paasion mukaan apua tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan, sillä koronaviruksen aiheuttama tilanne voi vaikuttaa kehitysmaiden lasten tulevaisuuteen hyvin dramaattisesti. Koulutie saattaa katketa kokonaan tai elintärkeä rokote jäädä saamatta vallitsevan tilanteen vuoksi.

– Apteekit auttavat suurella sydämellä meitä kaikkia täällä Suomessa ja tämän yhteistyön myötä apua saavat myös maailman heikoimmassa asemassa olevat lapset. Apteekit yhdessä Nenäpäivän kanssa pyrkivät auttamaan, jotta lasten tulevaisuus ei vaarantuisi.

Tempauksia epidemian sallimissa rajoissa

Apteekeissa palvellaan päivittäin tuhansia asiakkaita, tuetaan lääkkeiden oikeaa käyttöä ja autetaan terveysasioissa. Koko maan kattavan apteekkiverkoston avulla punaisten nenien tärkeä sanoma saadaan näkymään kautta Suomen.

– Apteekit ja apteekkien henkilökunta olivat viime vuonna innolla mukana Nenäpäivässä ja keräsivät pottiin yli 53 000 euron summan. Olemme ilolla jatkamassa tärkeää työtä maailman vähäosaisimpien lasten hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, kommentoi Brand Manager Elina Aaltonen Apteekkariliitosta.

Apteekkariliiton jäsenapteekit osallistuvat Nenäpäivään myymällä Neniä ja lahjoittamalla osan APTEEKKI-tuotesarjan hoitavien nenäsuihkeiden myynnistä. Lisäksi apteekit kannustavat asiakkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan mukaan erilaisilla tempauksilla, joita järjestetään tänä vuonna vastuullisesti koronaepidemian rajoitusten puitteissa.

Asiakkaat voivat muun apteekkiasioinnin yhteydessä vaivattomasti ottaa osaa Nenäpäivään. Lahjoittaa voi myös verkossa osoitteessa nenäpäivä.fi/apteekki. Apteekit järjestävät Nenäpäivän tempauksia myös omien somekanaviensa kautta.

Arkisto


Lääkekorvausmenot pysyivät kehyksessä
06.02.2009 10:28

06.02.2009 10:28


Tutkijat esittävät maksukattojen yhdistämistä
06.02.2009 10:15

06.02.2009 10:15


Yhä useampi nuori käyttää masennuslääkkeitä
06.02.2009 00:01

06.02.2009 00:01


Intian lääketehtaiden ympäristöriskeistä nousi kohu
05.02.2009 17:00

05.02.2009 17:00


Jopa 36 menetti oikeuden terveydenhuollon ammattiin
05.02.2009 10:42

05.02.2009 10:42


Lääkelaitoksen kampanja palkittiin
04.02.2009 23:25

04.02.2009 23:25


Lääkekauppa käynnistyi vaisusti
04.02.2009 14:43

04.02.2009 14:43


Pfizer vähentää 27 työntekijää
02.02.2009 16:40

02.02.2009 16:40


Lääkevaihto säästänyt jo 400 miljoonaa
30.01.2009 11:51

30.01.2009 11:51


Meta-analyysi: Sertraliini paras masennuslääke
30.01.2009 10:04

30.01.2009 10:04