Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Apteekeissa tyytyväisimmät asiakkaat

27.01.2014 10:56 REETTA LOMPERI

, REETTA LOMPERI

Tyytyväisyys on kohentunut vielä viime vuodesta, selviää tuoreesta EPSI Rating -tutkimuksesta.

Apteekeissa on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat, selviää tuoreesta kansainvälisestä EPSI Rating -tutkimuksesta.

Apteekit ovat pitäneet tutkimuksissa ehdotonta kärkisijaa jo usean vuoden ajan. Tämänvuotinen tutkimus osoittaa, että tyytyväisyys apteekkeihin on vielä kohentunut entisestään.

Myös hammashoidolle ja päivähoidolle annettiin korkeita arvosanoja. Ero apteekkeihin on kuitenkin tuntuva.

Huonoimmat arvosanat tämänvuotisessa tutkimuksessa annettiin kuntapalveluille ja maksu-tv:lle.

EPSI Rating on kansainvälinen analyysimenetelmä, joka mittaa liiketoimintojen ja organisaatioiden aineetonta pääomaa. Tutkimuksessa analysoitiin asiakkaiden tyytyväisyyttä ja uskollisuutta palveluntarjoajia kohtaan viidessä eri maassa, muun muassa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Suomessa tutkimusta varten puhelinhaastateltiin 30 0000 henkilöä.

INKERI HALONEN