Aivoliiton kampanjasta Vuoden Terveysteko
Palkitut 25.01.2018 17:01 ERJA ELO
Kampanjan aikana tuhansien suomalaisten verenpaine mitattiin pop up -pisteissä, joita oli myös apteekeissa.
Health Awards 2018 -kilpailussa Vuoden Terveysteoksi on valittu Aivoliiton verenpainekampanja. Vuoden Terveysinnovaationa palkittiin Nightingale Health Oy:n veritesti.
Tuomaristo perusteli Aivoliiton Korvaamaton kovalevy -verenpainekampanjan valintaa sillä, että tietoisuuden lisääminen aivoterveyden ja kohonneen verenpaineen yhteydestä oli puhutteleva oivallus.
Tuomariston mielestä itsensä mittaaminen on osa tulevaisuuden terveydenhuoltoa. Sen yleistyminen kansalaisten keskuudessa on olennaista vakavien terveyshaittojen ennaltaehkäisyssä.
Vuoden Terveysinnovaatioksi valittu Nightingale Health Oy:n kehittämä veritesti auttaa sydän- ja verisuonitautien ennaltaehkäisyssä.
Tuomaristo vaikuttui testin personoidusta ja ennaltaehkäisevästä näkökulmasta, jolla voidaan tunnistaa alttius sairastumiseen jo etukäteen.
Tamro järjesti nyt kolmatta kertaa suomalaisia terveystekoja ja -innovaatioita palkitsevan Health Awards -kilpailun. Kilpailuun osallistui yli 50 ehdokasta. Voittajat kuittasivat kumpikin 5 000 euron palkinnon.
Aiheesta myös
Arkisto
Ministeri Räty: Influenssarokotukset apteekkeihin
|
Apteekkariliitto tyytyväinen työryhmän loppuraporttiin
|
Työryhmä: Apteekkitoiminnan lupaan perustuva järjestelmä säilytettävä
|
Oriola-KD aloittaa yt-neuvottelut
|
Vihreä risti tukee Punaista Ristiä
|
Statiinit yhtä tehokkaita naisilla ja miehillä
|
Liikunnan puute lihavuutta pahempi tappaja
|
Klikin puhelinpalvelut on lopetettu kannattamattomina
|
Diabeteksen ja syövän yhteys edelleen epävarma
|
HPV-rokotusten turvallisuudesta lisää todisteita
|