Aivoliiton kampanjasta Vuoden Terveysteko
Palkitut 25.01.2018 17:01 ERJA ELO
Kampanjan aikana tuhansien suomalaisten verenpaine mitattiin pop up -pisteissä, joita oli myös apteekeissa.
Health Awards 2018 -kilpailussa Vuoden Terveysteoksi on valittu Aivoliiton verenpainekampanja. Vuoden Terveysinnovaationa palkittiin Nightingale Health Oy:n veritesti.
Tuomaristo perusteli Aivoliiton Korvaamaton kovalevy -verenpainekampanjan valintaa sillä, että tietoisuuden lisääminen aivoterveyden ja kohonneen verenpaineen yhteydestä oli puhutteleva oivallus.
Tuomariston mielestä itsensä mittaaminen on osa tulevaisuuden terveydenhuoltoa. Sen yleistyminen kansalaisten keskuudessa on olennaista vakavien terveyshaittojen ennaltaehkäisyssä.
Vuoden Terveysinnovaatioksi valittu Nightingale Health Oy:n kehittämä veritesti auttaa sydän- ja verisuonitautien ennaltaehkäisyssä.
Tuomaristo vaikuttui testin personoidusta ja ennaltaehkäisevästä näkökulmasta, jolla voidaan tunnistaa alttius sairastumiseen jo etukäteen.
Tamro järjesti nyt kolmatta kertaa suomalaisia terveystekoja ja -innovaatioita palkitsevan Health Awards -kilpailun. Kilpailuun osallistui yli 50 ehdokasta. Voittajat kuittasivat kumpikin 5 000 euron palkinnon.
Aiheesta myös
Arkisto
Fimea aloittaa apteekkien etätarkastukset
|
Remdesiviirille myyntilupa EU:ssa
|
Vuokratyöntekijät joustavat koronaepidemiassa
|
Joditablettien kysyntä kasvoi apteekeissa
|
Joutsen apteekista tuli viinibaari Apotek
|
Verkkoapteekkien suosio huikeassa kasvussa
|
Fimean verkosto laajenee – uusi toimipiste Ouluun
|
FIP-kongressi siirtyy ensi vuoteen
|
Konsortio selvittää, mitä asiakkaat odottavat apteekkipalveluilta
|
Apteekit tekivät hyvää työtä kaaoksen keskellä
|