Epidemian toinen aalto on taas hiljentänyt etenkin kauppa- ja liikekeskuksia. Lue lisää »

Rokotushalukkuuteen vaikuttaa eniten näkemys siitä, miten rokote suojaa itsen lisäksi m... Lue lisää »

Apteekeilla voisi olla merkittävä rooli, kun iso osa väestöstä halutaan rokottaa korona... Lue lisää »

Maaliskuinen hamstraus yllätti lääketukut. Toiseen aaltoon tultiin paremmin valmistautu... Lue lisää »

Viro: Ennen kevään apteekkiuudistusta maalatut uhkakuvat eivät toteutuneet, mutta vielä... Lue lisää »

Kiitoksen paikka

04.06.2010 10:15

NEULANKÄRKI rusahtaa nenäontelosta luuseinämän läpi poskiontelooni. Haukon henkeäni, kun lääkäri tyhjentää ruiskullisen keittosuolaliuosta poskiontelooni ja virnistelee: "Onko sulla kamera mukana, nyt saisit hyvän kuvan."

Pitelen sylissäni kaarimaljaa, johon pian pullahtaakin raa'alta kananmunankeltuaiselta näyttävää märkäeritettä.

Kyyneleitäni pyyhkien kiitän mielessäni Erottajan apteekin farmaseuttia. Hän oli ensimmäinen terveysalan ammattilainen, joka puuttui pitkittyneeseen poskiontelotulehdukseeni.

Olin siihen mennessä käynyt kolmella yleislääkärillä, joista jokainen oli määrännyt aina uuden, entistä laajakirjoisemman antibioottikuurin.
 
"Mene erikoislääkärille", farmaseutti neuvoi, kun ihmettelin hänelle, onko järkeä syödä kolmatta perättäistä antibioottikuuria.

Varasin ajan korvalääkärille, jossa alkoi tapahtua. Punktiossa poskiontelosta löytyi niin paljon märkää, ettei mikään määrä antibioottia olisi siihen edes purrut.

Onneksi farmaseutilla oli ammattitaitoa ohjata minut takaisin lääkäriin, eikä intressissä ollut turhan antibiootin myyminen. On helpottavaa tietää, että apteekin asiakaspalvelu on säilynyt korkeatasoisena, vaikka viitehintajärjestelmä onkin saanut apteekkien talouden ahtaalle.

Kiitos siitä!

Erja Elo

Kirjoittaja on Apteekkarilehden toimittaja
 


Osallistu keskusteluun

Kommenttisi tulee näkyviin vasta kun keskustelun valvoja on hyväksynyt sen julkaistavaksi. Emme julkaise hyvien tapojen vastaisia emmekä aiheeseen liittymättömiä kommentteja.


Hevosmiehen uutistoimisto
08.11.2013 11:50

08.11.2013 11:50


Onko täällä mukavaa?
31.10.2013 14:44

31.10.2013 14:44


Anna anteeksi
10.10.2013 08:09

10.10.2013 08:09


Lääkehuollon rakenneuudistukset jo tehty
25.09.2013 15:50

25.09.2013 15:50


Kustannus vai säästö?
12.09.2013 16:03

12.09.2013 16:03


Sitä asiakaspalvelua en unohda!
06.09.2013 09:03

06.09.2013 09:03


Terkkari kiinni – apteekki auttaa
29.08.2013 13:17

29.08.2013 13:17


Kultaisen käytöksen verkko-opas?
23.08.2013 09:45

23.08.2013 09:45


Arvokasta neuvontaa
27.06.2013 14:55

27.06.2013 14:55


Pidetään luut lujina
20.06.2013 09:08

20.06.2013 09:08